.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آذربایجان پیکر سرباز ایرانی را تحویل داد

پیکر مرزبان شهید اکبر حاتم پور که دو روز پیش توسط مرزبانان جمهوری آذربایجان به شهادت رسیده بود از سوی مقامات این کشور تحویل هیئت اعزامی ایرانی شد.

به گزارش مهر، با ورود هیئت نظامی، سیاسی و بازرسی مرزبانی کل کشور به شهرستان بیله سوار به منظور بررسی شهادت مرزبان جمهوری اسلامی توسط نیروهای مرزی آذربایجان، مقامات این کشور پس از دو روز پیکر این شهید را تحویل دادند.

قرار است بعد از ظهر امروز پیکر شهید حاتم پور جهت تحویل به خانواده وی با پرواز اختصاصی ناجا به تهران و سپس به شهرستان خرم آباد استان لرستان منتقل شود.

گفتنی است شهید حاتم پور از مرزبانان کشورمان در پاسگاه دیده بانی فیروز آباد شهرستان پارس آباد روز چهارشنبه بدون حمل اسلحه و به صورت اشتباهی وارد خاک جمهوری آذربایجان شده بود که توسط مرزبانان این کشور و به صورت غیرقانونی و ناجوانمردانه به شهادت رسید.

هیئت اعزامی کشورمان متشکل از جانشین فرمانده مرزبانی کشور، مقامات سیاسی، نظامی و بازرسی دقایقی پیش پس از تحویل پیکر این شهید و بازدید از محل حادثه در منطقه شهرستان بیله سوار با هیئتی مرکب از فرمندهان و مقامات سیاسی کشور آذربایجان دیدار کرد.

بررسی علت این حادثه، درخواست مجازات عاملین و... از مهمترین محورهای این دیدار که همچنان ادامه دارد، عنوان شده است.

طی سالهای اخیر این دومین حادثه ای است که با شیطنت و اعمال غیرقانونی نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان در نقاط مرزی استان اردبیل رخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در همین رابطه روز پنجشنبه سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به همراه یادداشت اعتراض از سوی رئیس اداره امور مرزی وزارت امورخارجه کشورمان تسلیم وی شد.

در یادداشت اعتراضی وزارت امور خارجه اقدام نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان برخلاف مقررات بین المللی ، توافقات دو جانبه و اصول حسن همجواری تلقی شده و از دولت جمهوری آذربایجان درخواست شده است نسبت به مجازات عاملین آن اقدام کند.

سفیر جمهوری آذربایجان در این دیدار ضمن ابراز تاسف از بروز حادثه مذکور قول داد مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به مقامات کشورش ابلاغ و موضوع را پیگیری کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد 30 مهر 1390
چه فايده اين هم مثل همه ي سربازاني كه بي دليل كشته شدند هيچ پيگيري اي نخواهد شد چون ايران توان مقابله با هيچ يك از كشورهاي همسايه رو نداره فقط از راه ديپلوماتيك حل ميكنه كه باز هم اين اتفاق خواهد افتاد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.366 seconds.